Checklist programmaorganisatie
Bij het inrichten van de programmaorganisatie is deze checklist te gebruiken.

- wat zijn de taken?;
- productontwikkeling;
- advisering;
- communicatie;
- welke functies hebben we te verdelen?;
- zijn de werkzaamheden/functies binnen de programmagroep verdeeld?;
- zijn de taken en verantwoordelijkheden duidelijk beschreven?;
- zijn namen, adressen, telefoonnummers en e-mailadressen van alle programmaleden genoemd?;
- is het programmasecretariaat geregeld?;
- is de beschikbaarheid van de deelnemers genoemd?;
- zijn bevoegdheden vastgelegd?;
- is de vergaderfrequentie geregeld?;
- is de communicatie/het overleg met de opdrachtgever geregeld?;
- is het budget geregeld?.
wie is/zijn de:
- opdrachtgever(s);
- programmaleider;
- leden van de programmagroep;
- zijn de taken van de onderscheiden programmagroepleden vastgelegd;
- uitvoerende partijen;
- jobcoach, intern en extern;
- HR-adviseurs;
- ambassadeurs.