Checklist programmaorganisatie

Bij het inrichten van de programmaorganisatie is deze checklist te gebruiken.

Van plan naar praktijk
©Shutterstock.com
  • wat zijn de taken?;
  • productontwikkeling;
  • advisering;
  • communicatie;
  • welke functies hebben we te verdelen?;
  • zijn de werkzaamheden/functies binnen de programmagroep verdeeld?;
  • zijn de taken en verantwoordelijkheden duidelijk beschreven?;
  • zijn namen, adressen, telefoonnummers en e-mailadressen van alle programmaleden genoemd?;
  • is het programmasecretariaat geregeld?;
  • is de beschikbaarheid van de deelnemers genoemd?;
  • zijn bevoegdheden vastgelegd?;
  • is de vergaderfrequentie geregeld?;
  • is de communicatie/het overleg met de opdrachtgever geregeld?;
  • is het budget geregeld?.

wie is/zijn de:

  • opdrachtgever(s);
  • programmaleider;
  • leden van de programmagroep;
  • zijn de taken van de onderscheiden programmagroepleden vastgelegd;
  • uitvoerende partijen;
  • jobcoach, intern en extern;
  • HR-adviseurs;
  • ambassadeurs.